Een webshop laten maken heeft tal van voordelen voor een winkel eigenaar. Als eigenaar kan je de focus blijven houden op jouw klanten en heb je ook vrije tijd naast de winkel.
Doch zijn er ook technische redenen waarom je beter een webshop kan laten maken. Hieronder ontdek een 10-tal redenen waarom je beter budget reserveert om dit uit te besteden.
Wanneer je de creatie van jouw webshop uitbesteedt, kan je vertrouwen op de expertise van professionals, zoals Revisat, die ervaring hebben met het ontwerpen en ontwikkelen van websites. We kunnen je waardevolle inzichten bieden en advies geven over the best practices online.
Wellicht heb je producten of diensten die niet uniek zijn in de markt en liggen er tal van concurrenten op de loer. Is het dan belangrijk de webshop in te richten die makkelijk te vinden is door potentiële kopers, makkelijk beheersbaar is voor jou als winkelier en een moderne look & feel heeft die past bij jouw imago.
Het maken van de juiste product titel, omschrijving, trefwoord, dien je zorgvuldig te kiezen op basis van marktonderzoek. Als je weet wat de potentiële koper zoekt, heb je meer kansen tot verkoop. Eénmaal een product wordt verkocht, moet het ook snel en efficiënt kunnen worden geleverd. De integraties van jouw webshop met een kassasysteem, CRM of simpelweg met de leverancier kan behoorlijk technisch uitvallen en kan je beter uitbesteden zonder enige technische achtergrond.
Als je er voor kiest om zelf een webshop te maken, kies je ook voor de opoffering van jouw vrije tijd om jouw webshop in te richten met product titels, omschrijvingen, extra informatie enz..
Als winkelier wil je verkopen en er voor zorgen dat nieuwe en bestaande klanten een positieve ervaring hebben om met jou zaken te doen. Jij bent tenslotte de expert die de klant zoekt om snel zijn probleem voor hem/haar op te lossen. Als je een goede service wil uitbouwen is de focus op de klant dan ook zeer belangrijk.
Een winkel moet ook opbrengen. Je wil immers met de verdiende centen jezelf en eventueel jouw gezin ook kunnen verwennen en onderhouden. Wanneer je na de uren bezig bent met de webshop te verbeteren, aan te vullen of te corrigeren, gaan er veel vrije uren hieraan verloren.
Revisat is daarom vaak ook een digitale partner voor winkeliers, die klussen opknapt voor de winkelier aan aanvaardbare tarieven. Het doel van Revisat is immers om winkeliers een rendabel business model te bieden met e-commerce.
De creatie van een webshop is vaak een éénmalige kost. Wanneer de trefwoorden goed zijn gekozen, relevante content is ingevuld, de gebruikerservaring optimaal is en de leveringsprocedure duidelijk is en werkt, zijn deze kosten achter de rug.
De kosten die je moet maken om klanten te lokken naar de winkel, via betalende advertenties in (lokale) kranten en magazines, om dan effectief te verkopen liggen gemiddeld hoger dan met het laten maken van een webshop.
Alvorens we starten met een webshop project, doen we marktonderzoek naar het potentieel van jouw verhaal. Na eventuele aanpassingen, zetten we zelf een target neer van maandelijkse nieuwe klanten. Zo maken we een Return on Investment plan op en matchen we de resultaten met de verwachte resultaten.
Zo heeft Revisat klanten die op jaarbasis drie tot viermaal de kost van hun webshop terugverdienen met hun webshop.
Het uitbesteden kan je ook tijd besparen. Het design, ontwikkeling en onderhoud van een webshop is bijzonder tijdrovend, zeker wanneer je hier weinig tot geen ervaring mee hebt. Het uitbesteden van deze taken, bespaart je tal van uren die je op een andere manier kan invullen.
Revisat gebruiken als partner, geeft je ook de vrijheid om de webshop te matchen met jouw bedrijfsimago of met het imago van de merken die je wil promoten. Jij bent opdrachtgever en wij matchen jouw imago met het design van de webshop.
Een bijkomend voordeel van outsourcen van jouw webshop project, is het gebruik van future-proof technologie. Bij Revisat kiezen we technologie voor jouw webshop of jouw marketing er rond die beantwoorden aan de laatste technologische evoluties.
Zo zien we vandaag dat er specifieke noden zijn om de webshop te beschermen tegen cybercriminelen en dat het belang van AI meer en meer aan belang wint. Ook het gebruik van email marketing is in de afgelopen veranderd. Zo is de nood aan betrouwbare systemen die het leven van winkeliers vereenvoudigd door oplossingen aan te bieden die je éénmaal instelt en kan gelden voor elke nieuwe bezoeker of klant.
Om jouw producten zichtbaar te maken in de Google zoekmachine is voorafgaand marktonderzoek uitermate belangrijk. Het Internet is een jungle van webpaginas. Zo worden er dagelijks 1.4 miljard webpagina's toegevoegd aan de Google zoekmachine.
Hoe kan je dan jouw producten op de eerste pagina krijgen?
Als je weet wat mensen zoeken, hoe ze zoeken, welke termen je moet gebruiken en ook oplossingen als relevante content biedt voor de zoekopdrachten gaat Google jouw webshop ook hoger ranken.
Een tegenhanger voor snellere resultaten is SEA (Search Engine Advertising). Op haast elke pagina van de Google zoekresultaten zie je tot 9 bedrijven met betaalde advertenties op de gekozen trefwoorden. Hierbij geldt het Google principe; de hoogste bieder krijgt de beste positie. Stel dat je iPhones verkoopt kan elke klik je 5 à 10 euro kosten per klikken. Als je dagelijks 100 bezoekers krijgt via deze advertentie, kost je dit ook dagelijks 500 à 1000 euro.
Bij Revisat werken we steeds op de lange termijn. Daarom SEO voor ons ook zo belangrijk. Een goede SEO Optimalisatie bespaart en wint zelfs geld op de lange termijn. Zeker als je dagelijks hetzelfde aantal bezoekers krijgt dan met SEA, zoals in het voorbeeld hier boven.
Met Revisat ben je zeker dat jouw productpagina's compatibel zijn met de verschillende toestellen zoals smartphones, tablets, laptops als de grotere schermen.
Vaak zien we websites die nog technieken gebruiken van een 5-tal jaar geleden die helaas niet meer voldoen voor de meest recente schermen.
Vandaag zien we ook dat bijna de helft van alle website bezoekers zoekopdrachten lanceert via zijn of haar smartphone. Daarom is een website of een webshop genoodzaakt om compatibel te zijn met elk toestel beschikbaar in de markt.
Wist je dat Google nu ook spraak biedt voor blinde mensen en teksten worden voorgelezen? Webshops die hiervoor niet toegankelijk zijn, worden dan ook niet getoond.
Vaak zien we webshops groeien in grootte. Zo kan er worden gestart met het meest belangrijke assortiment om dan op termijn uit te breiden naar een groter assortiment. Zo kunnen bepaalde accessoires enkel online worden aangeboden en niet in de winkel om toch een volledig assortiment te kunnen bieden.
Dit heeft ook voor de winkelier voordelen. De initiële investering voor de webshop blijft beperkt en kan later worden gespreid over een langere periode afhankelijk van de vraag.
Technisch is het relatief eenvoudig om de webshop uit te breiden. Zo worden bijkomende producten digitaal gecreëerd en gelinked aan de bestaande producten. Met een mailinglijst van nieuwe en bestaande klanten, kan je iedereen nieuwe producten promoten en zo ook verkopen.
De server waarop de webshop draait, dient natuurlijk makkelijk te kunnen schalen. Daarom is vaak de keuze van shared webhosting al geen goed idee voor een goed draaiende webshop.
Als je een webshop laat maken, kan je ons tevens een support systeem vragen. Zo is het belangrijk dat zowel bestaande klanten, als nieuwe klanten, je makkelijk kunnen bereiken om hun vraag tot ondersteuning te kunnen stellen. Vaak kan je de combinatie van FAQ's als een chatfunctie op de website combineren. Het beantwoorden van deze vragen is dan jouw taak.
Jouw webshop zal zeker een commercieel voordeel brengen ten opzichte van jouw directe concurrenten wanneer deze door ons is gebouwd. Omdat we zijn gestart met het bekijken van jouw directe concurrenten, kunnen we de webshop dan ook anders inrichten. We weten waar de zwakheden liggen van jouw collega's en hoe we sneller nieuwe klanten kunnen overtuigen om bij jou te kopen.