Content Creation Revisat

Content Creatie die relevant is voor nieuwe bezoekers

Content is King! 

Mensen zoeken naar websites die relevant zijn voor het oplossen van hun probleem of van hun vraag. Je kan enkel veel bezoekers naar jouw website leiden, wanneer jouw content relevant is voor de mensen. 
Offerte aanvraag voor een content plan

Wat is relevante content? 

Relevante content is informatie die een doelgroep waardevol vindt, informatie die beantwoordt aan hun behoeften en interesses. Het is daarom belangrijk dat relevante content beantwoordt aan de vragen en behoeften van de doelgroep. Relevante content kan informatie bevatten die nuttig is voor de doelgroep. 

Er komt best wel wat kijken om relevante content te schrijven voor jouw doelpubliek. Eerst en vooral is het handig om de interesses van jouw doelgroep te kennen. Wat is hun intentie achter de zoekopdrachten? Het is belangrijk dat je wat onderzoek verricht naar de gebruikte trefwoorden op het internet en welke websites het best aansluiten met deze zoekopdrachten. 

Hieronder kan je enkele tips terugvinden waar je best rekening houdt bij het creëeren van relevante content.  
Content creation
Search Engine Results

Wat is de intentie van het zoekgedrag

Mensen kunnen zoeken naar een produkt of dienst, maar eigenlijk kunnen ze op zoek zijn naar een oplossing van een probleem. Iemand die een dashcam zoekt voor in de wagen, wil niet enkel de dashcam maar wellicht ook hulp met inbouw van het toestel en meer informatie hoe hij/zij de registraties kan downloaden, doorsturen tot zelfs wanneer hij/zij deze video registraties kan gebruiken. Met andere woorden, soms kan het veel meer zijn dan enkel maar een produkt. 

Gebruik van keywords in content

De keuze van de juiste trefwoorden (keywords) doe je best op gebied van wat je wil vertellen. Je kan kiezen voor hoge volume trefwoorden, maar zijn misschien minder relevant voor jouw ideale bezoeker of produkt en dienst. De kwaliteit van jouw content weegt nog zwaarder door dan de kwantiteit van tekst. Ook bij de keuze van trefwoorden kan je beter als trefwoord long-tail keywoorden gebruiken die wellicht beter aansluiten bij de verwachtingen van de bezoekers. 

Doe daarom een grondig onderzoek van de keywords en selecteer de trefwoorden die het best aansluiten bij jouw bedrijf/produkt of dienst. 

Weet je niet hoe je grondig onderzoek van de trefwoorden uitvoert, kan je steeds terecht bij Revisat. 
Keywords-research
AIDA structure content

Content schrijven met structuur

Er zijn manieren om goed gestructureerde content te schrijven. Eén van deze modellen is het AIDA model. Elk van deze delen zullen we hieronder beschrijven : 

Goede titels die de aandacht trekken (Attention)

Als je naar de zoekresultaten op Google kijkt valt het op dat je tientallen pagina's als resultaat terugkrijgt, waarbij de eerste 3 organische zoekresultaten de helft van het aantal kliks wegkapen. (we houden hierin geen rekening met de betalende advertenties). 

Tussen al deze zoekresultaten zullen de mensen de titel kiezen die het best aanleunt bij de intentie van hun zoekopdracht. Daarom is het belangrijk om na te denken en te testen welke titel van jouw pagina de meeste aandacht kan opbrengen. 

Interesse wekken zodat de bezoeker blijft (Interest)

Je wil uiteraard dat de bezoeker die jouw pagina bezoekt ook op de pagina blijft en zijn interesse in jouw bedrijf omzet in een aktie. Wanneer de bezoeker binnen enkele seconden de website verlaat, spreekt Google over een "bounce". Daarom is het belangrijk om het bounce percentage zo laag mogelijk te houden. Hoe lager het percentage, hoe beter we scoren bij Google. 

Zorg er voor dat jouw bezoeker niet enkel relevant content krijgt over jouw produkten en diensten, maar tevens ook over jouw bedrijf. Mensen kopen niet eerder waar, het bedrijf moet kennis en vertrouwen uitstralen en uitnodigend zijn voor nieuwe klanten. 

Content die het verlangen stimuleert naar het produkt (Desire)

In deze fase hebben we de kans om het verlangen in jouw produkten en/of diensten te vergroten bij de lezer. Dit kan bijvoorbeeld content zijn, met behulp van foto en/of videomateriaal die jouw produkt of dienst in volle functionaliteit demonstreert. 

Indien je extra diensten aanbiedt rond het produkt dat je aanprijst, is dit zeker een goed moment om hier over te schrijven. Extra diensten kunnen het gebruik van jouw produkten enkel maar vereenvoudigen voor de klant. 

Sluit jouw contant af met Click To Action (Action)

Je hebt de lezer gebracht tot een punt dat hij/zij klaar is om het produkt/dienst aan te schaffen. Het zou dan zonde zijn dat de klant nog moet gaan zoeken naar een manier om met jou in contact te komen. Daarom wordt er vaak de volgende CTA's (Click-To-Action) elementen gebruikt om contact met jou op te nemen : 
Belknop met jouw telefoonnummer
Koop knop bij e-commerce sites
Knop om offerte aan te vragen
Link of knop met GPS-coördinaten

Conclusie content creatie

Doe vooraf onderzoek naar hoe mensen zoeken op Google en met welke intentie ze welke trefwoorden gebruiken. 
Om de aandacht op jouw pagina te vestigen is het belangrijk om te starten met het gebruik van aantrekkelijke titels  en die opvallen op de zoekresultaten pagina van Google. 

Wanneer de bezoekers op jouw pagina terechtkomen zorg voor content die interesse kunnen wekken en vertrouwen uitstraalt naar de bezoeker zodat ze niet onmiddellijk de pagina verlaten. Bouw het verlangen naar het produkt of dienst op door ook te schrijven over extra diensten die het gebruik kunnen vergemakkelijk of maak gebruik van illustraties zoals afbeeldingen en videos. 

Sluit steeds jouw content af met Click To Action knoppen of links zodat de klant niet hoeft te zoeken naar contactinformatie.  Dit kan een belknop, offerte aanvraag knop of knop met GPS coördinaten zijn. 

Uitbesteden van Content Creatie

Niet iedereen heeft de tijd of de middelen om zelf aan de slag te gaan met het schrijven van content voor de website of social media posts. Iedereen kan bij ons terecht voor een vrijblijvend gesprek en prijsindicatie voor de bouw van een contentplan en de content zelve. Twijfel niet en contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek. 
Ja, ik wil een vrijblijvend gesprek inplannen
chevron-down